14 Haziran 2012 Perşembe

tahinli kurabiye,

tahinli tarifleri çok seviyorum. eh büyük böcükte sevince yapması farz oluyor. bu tarifi yıllar önce http://www.hafiftarif.com/'den almıştım. tadı tahin helvasına benzeyen bir kurabiye, son derece lezzetli bir tarif. ama gerçek bir kalori bombası.

malzeme:
1 su brd. tahin
1 çay brd. sıvı yağ
1 su brd. pudra şekeri
2 pk. vanilya
1/2 pk kabartma tozu
1. çr. kaş. kakao
2-2.5 su brd. un

yukarıdaki tüm malzemeler ile hamur yapılıyor ancak kakaoyu hamurun yarısına karıştırıp iki hamuru yoğurmadan birleştirince noktalı görünüm elde ediliyor. hamur oldukça zor yapışan bir hamur o nedenle sıkı sıkı bastırarak şekil verdim ben. 150 derecede 15 dakika pişirdim. piştikten sonra soğumasını beklemek gerek yoksa çok kolay dağılıyor.


sevgiyle:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder