26 Haziran 2012 Salı

korku, tedirginlik, heyecan, hamileliğin sonu

bugün doğuma gidiyorum. gece uyuyamadım. dün kızım çok huysuzdu ve bizimle yatmak istedi, bende kıramadım.küçük hanım, babası, koca göbeğim ve ben sığamadık yatağa tabiki. üstelik bir de doğuma gidecek olmanın heyecanıyla gece 1,30 gibi yattım sabahta güneş doğarken uyandım. kendime doğumdan sonra yemek için pirinçli yoğurtlu çorba yaptım. sonra dışarı baktım. sabahın taze güneş ışınları düşmüş yaprakların üstüne. bir taze, bir hoş, bir güzel görünüyorlar ki. cıvıl cıvıl kuş sesleri.

benim de karnımda uçuşan kuşlar, ne olduğunu bilmediğim, tanımlayamadığım korkular.mutlu muyum, gerçekten biliyor muyum başıma gelecekleri, ya da bildiğimi mi sanıyorum. garip bir tedirginlik sadece, ve neden en çok korktuğum şey benimle yani direkt olarak tubayla ilgili. neden kendimi kaybetmekten korkuyorum bu kadar. evet en büyük korkum bu, iki çocuğa yetişmeye çalışırken kendi benliğimi yitirmek ve bir kaç sene sonra tuba'dan geriye bir şey kalmaması. sadece iki çocuk annesi olması. üstelik sevgili kişisi neler olduğunu anlayamıyor ve dolayısıyla yardımcı olamıyor. kızıyor bana bu düşüncelerin hepsi yanlış diye. kim bilir belki de o haklıdır. boş ve yersiz tedirginliklerdir bunlar.

en çok sevindiğim nokta ise ayaklarımdaki puding şişliklerin ineceğine ve artık ayakkabı giyebileceğime ve hatta eski ayakkabılarımı giyebileceğime olan inancım. kadın olmaya ihtiyacım var. zaten hastalıklarla boğuşarak geçen hamilelik döneminde üst üste yaşanan sezaryen ve kürtaj hakkındaki saçma tartışmalar  bana kendimi damızlık inek gibi hissettirdi. bu tartışmalar korkularımı ve tedirginliklerimi arttırmaktan başka işe yaramadı. yemek, temizlik yapan, çocuk doğuran değil. alanında güzel bilimsel çalışmalara imza atmış, bilim insanı ve aynı zamanda kendini ihmal etmeyen, günceli, kitapları takip eden o kadın olmaya ihtiyacım var. umarım o noktaya dönebilirim tekrar.

neyse garip düşüncelerimi burada keseyim. son hazırlıklarımı yapayım. bundan sonra uykusuz gecelerde bunları düşünürüm artık.

sevgiyle:)

doktor doğumu bugün yaptırmaktan vazgeçti, pazara erteledi, bir sıkıntı olmazsa bebeği pazara alacak:(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder