30 Haziran 2012 Cumartesi

zeytinli rulo,

büyük böcüğüm peynir sevmiyor. pastaların bazılarını zeytinli yapıyorum o yüzden. bu poğaçanın orijinal tarifini kabartma tozu paketinden almıştım, ama artık baya bi değişime uğradı. poğaçayı artık el yordamıyla yapıyorum. aynı şekilde keklerde de hiç ölçü kullanmaz oldum. 

küçük kentte yaşamanın verdiği bir avantaj sanırım, güvenilir çiğ süt bulunabiliyor. çiğ sütün ise üstünde biriken kaymağı bizim evde yenmiyor. bende bu kaymak ile poğaça- kek filan yapıyorum. bu poğaçada yine süt kaymağı ve süt kullandım. 

malzeme:

5 kg. sütten çıkan kaymak yaklaşık 1 kase kadardı (200 gram kadar tereyağ kullanılabilir)
 1/2 su brd. süt
1 çay brd. zeytinyağı
1 pk kabartma tozu
1 pk mahlepli kabartma tozu (hazır satılanlardan, yerine bir çay kaşığı mahlep ve kabartma tozu kullandığım da oluyor, evde hangisi varsa)
 2 yumurta
aldığı kadar beyaz un ve tam buğday unu (poğaçalara ikisini karıştırarak kullanıyorum)

bu malzemelerle yumuşakça bir hamur yapıyorum. bu hamuru üç parçaya bölüp, her bir parçayı açıyorum. üzerine rastgele dilim zeytin dağıtıyorum ve rulo yapıyorum. ruloyu 2 cm eninde kesiyorum ve tepsiye diziyorum. üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra 190 derecede 25 dk kadar pişiriyorum. sonra da afiyetle yeniyor. 


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder