30 Aralık 2012 Pazar

bebeğe peynir,

küçük hanım için tuzsuz peynir yapma maceralarına başladık bakalım. peynir yapmak için 1.5 kilo kadar sütü pişirdim ve tam kaynamaya başladığında 70 gr kadar yoğurt ekledim.

eklediğim yoğurt miktarı (kavanoz 250 ml'lik)

sonra kaynatmaya devam ettim, 5 dakika içinde kesilen peynir toplanmaya başladı. 

peynir topakları

bu şekilde peynir oluşmaya başlayınca ocağı kapattım ve soğuması için bıraktım. soğuduktan sonra torbaya döküp şofben borusuna bağladım, altına peynir altı suyunun birikmesi için bir kap koydum. bu suyu hamurlarda kullanabilirim. peynir altı suyu çok yüksek oranda B vitaminleri içeriyor.


bir gün bu şekilde süzüldükten sonra torbada toplanan peyniri kapaklı bir kaba alıyorum. 


işte peynir. bu peynirden sabah kahvaltısında 1 çay kaşığı kadar küçük hanıma yediriyorum, bayıla bayıla yedi bugün.

sevgiyle:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder