4 Aralık 2012 Salı

ekşili lahana-karnabahar,

kış sebzelerinin salatalarını çok severim, kışın sıklıkla yapıyorum, ancak bizim böcük sadece karnabahar olanı seviyor.
malzeme:
3-4 yaprak beyaz lahana,
3-4 çiçek karnabahar,
sumak,
nar ekşisi,
2 diş sarımsak,
tuz,
zeytinyağ,
pul biber

sebzeleri buharda haşlıyorum ve baharatlarla karıştırıyorum afiyetle yiyoruz.
vikipediye göre 100 gram lahana ortalama olarak 110 kJ' dür ve 4 g karbonhidrat, 2 g protein, 50 mg kalsiyum, 0,5 mg demir, 50 mg C vitamini, 0,04 mg B1 vitamini, 0,04 mg B2 vitamini içerir. 
karnabahar için böyle bir bilgi bulamadım ama fosfor açısından zengin ve kalorisi yok denecek kadar az. bu durumda bu salata diyet yapanlar için ideal, keşke devam edebilsem ama diyet yapmayı başaramıyorum son günlerde, azmin geri gelip beni bulmasını bekliyorum:P


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder