12 Aralık 2012 Çarşamba

fellah köftesi

son günler çok yoğun geçiyor, hiçbir şeye zaman bulamaz oldum. bu tarif ise hafta sonu gelen 2. misafir gurubu için yaptığım köfteler. menüde fellah köftesi namı diğer sarımsaklı köfte, milföy ile çarkıfelek, peynirli gül böreği, elmas kurabiye ve haşhaşlı revani vardı.

fellah köftesi ya da sarımsaklı köfte genel olarak sevilen lezzetli bir yemek. ancak tüm bulgulu yemeklerde olduğu gibi akşam değil, öğlen ya da gün sofrası için uygun. akşam yemeğinde yenilen bulgurlu köfteler sıkıntı yapıyor birazcık. ya da ben ölçüyü kaçırıyorum yerken ( bu apayrı bir konu oldu hayatımda, detaylarıyla anlatacağım sonra)

malzeme:
2 su bardağı ince bulgur
2 yemek kaşığı biber salçası
tuz-karabiber-pul biber
1 yumurta, biraz un( ben değirmenden bulgur unu alıyorum, un kadar ince değil, irmik kadar kalın değil, toz ama tutuculuğu çok yüksek)

tüm bu malzemeler sakız kıvamına gelene kadar yoğrulur, küçük küçük yuvarlanıp ortasına bastırılır. bol suda haşlanır. üzerine kızdırılmış, yağ salça ve sarımsakla yapılan sos dökülür ve maydanoz ile süslenir. arzu eden sarımsaklı yoğurtla yiyebilir.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder