19 Temmuz 2012 Perşembe

tahinli çörek

bu sene ramazan için pek hazırlık yapamıyorum. aslında küçük börtücüğüm uslu bir bebek, o uyurken pek çok iş halledilebiliyor ancak günlük aktiviteler bile beni çok yorduğu için pek fazla bir hazırlık yapamadım.
yine de sahurluk olarak sevgilime tahinli çörek yaptım. umarım beğenir. çöreğin tarifini http://www.ufukmutfakta.com/2011/03/tahinli-corek.html'dan aldım. acayip lezzetli oldu. tavsiye ederim.

malzeme:
250 gr tereyağ
1/2 su brd. zeytinyağı
1 su brd. yoğurt
4 çorba k. pudra şekeri
1 pk. kabartma tozu
3.5 su brd. un

aslında klasik kulak memesi kıvamında bir hamur olması gerekiyor. göz kararı da eklenebilir un. hamuru yapıp 30 dakika dinlendirdim. üçe böldüm. her bir parçayı elimle oval olacak şekilde açtım ve her yerine 2.5 çorba kaşığı kadar tahin sürdüm, üzerine toz şeker serptim. tarifte dövülmüş ceviz de vardı ama benim cevizim bitmiş koyamadım. rulo şeklinde sardım ve yaklaşık 4 cm eninde kestim. tepsiye yerleştirdim, üzerine yumurta sarısı sürüp susam serptim. 180 derecede 25 dakika pişirdim. bu malzemeden bir tepsi çörek çıktı. muhteşem lezzetliler. 


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder