23 Temmuz 2012 Pazartesi

yaprak gibi taze, taş gibi sert, altın kadar değerli ve kırk uçurmanın şerefine limonlu güllaç,

evet börtücüğüm 20 günü bitirdi, aslında bugün itibariyle 23 günlük oldu bile. 20 günlük olunca annem 20 kırkını çıkaralım bu kızın dedi (ne demek olduğunu tam anlamadım ama), börtücüğün küvetine yaprak, 20 tane taş,  altın attı. kızımı da içine koydu ve yıkadı. bir yandan da dua ediyordu. selin ablasına benzemiyor bu yönüyle banyo yapmaya bayılıyor. yazın sıcak günlerinde de yıkanınca çok hoşuna gitti tabi ki.

bende kızımın 20 günlük olması şerefine yeni bir tarif, hürriyet gazetesinin pazar ekinde civan er'in sayfasında gördüğüm limonlu güllacı denedim. annem hiç güllaç yapmazdı ben küçükken, bense evlendiğimden beri her ramazan'da en azından bir kez yapıyorum. bu tarifi gördüm, denedim ama bana göre bazı eksikleri var. önce tarifi vereyim sonra bana göre eksik olan yönlerini yazacağım.

malzeme:
güllaç için: 400 ml süt,
                4-5 güllaç yaprağı
                80 gr şeker
krema için: 100 gr badem
                 1 adet limon
                 150 ml süt
                 75 gr şeker
                 4 adet yumurta
kremanın yapılışı: suda ıslatılıp yumuşatılan bademler robotta çekilir, yarım limon suyu, limon kabuğu rendesi, badem, süt, yumurta ve şekerle birlikte benmari usulü pişirilir. muhallebi kıvamına ulaşınca ocaktan alınır, geniş bir kaba yayılır ve soğutulur. oda sıcaklığına düşünce buzdolabına alınır.
güllacın yapılışı: güllaç usulüne göre şekerli süt ile ıslatılır ve fincana araya limonlu-bademli krema konularak yerleştirilir.


tarif yukarıda, ben bu tarifi uygularken krema için iki yumurta kullandım, yine de kremada yumurta kokusu vardı, bir kez daha yaparsam yumurta koymadan nişasta ile koyulaştırmayı düşünüyorum. ikinci olarak 400 ml süt güllaca az geldi ve üstleri kurudu, bir daha ki sefere daha fazla süt kullanacağım. bence bu tarifin ismi limonlu değil bademli güllaç olmalıymış bu haliyle. ben bir daha ki sefere limonu arttırıp, bademi azaltmayı düşünüyorum.sunumu ise fincanda yapmayı tercih ettim. 

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder